۴.۱۲.۸۸

"مزاری و پروسه آشتی ملی"

در 22 حوت 1373 استاد عبدالعلی مزاری به دست گروه طالبان شهید شد و مقاومت غرب کابل بعد از سه و نیم سال پایمردی و فداکاری بی مانند پایان یافت. در آن روزها، افغانستان از یکسو شاهد به قدرت رسیدن گروه قرون وسطایی طالبان بود و از سوی دیگر شهادت مزاری فداکارترین و صادق ترین رهبر عدالتخواه تاریخش را نظاره می کرد. او که فریادگر عدالت بود و برای همه مردم کشورش حق برابر می خواست شهید شده بود. آنانی که به ستمگری خوی گرفته و به خون مظلوم ترین ها تشنه بودند برای تحکیم پایه های ستم و نابرابری در کشور روز به روز قدرتمندتر می شدند.
اینک پانزدهمین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری و یارانش را در حالی برگزار می نماییم که دموکراسی نوپای افغانستان بعد از هشت سال دشوار در مقطع حساس و پیچیده ای قرار گرفته است. روند کند و نامتوازن بازسازی، سرنوشت مبارزه با تروریسم، طرح آشتی ملی با گروه طالبان و مشارکت عادلانه تمام اقوام کشور در قدرت از موضوعاتی است که تامل و دقت اهل نظر و تمام نیروهای وفادار به دموکراسی و عدالت اجتماعی را می طلبد.
"مرکز مطالعات افغانستان" برای تجلیل از پانزدهمین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری و یارانش از تمام هموطنان مقیم بریتانیا و نیز از همه علاقمندان مسایل افغانستان دعوت به عمل می آورد تا در گردهمایی تحت عنوان "مزاری و پروسه آشتی ملی" حضور بهم رسانند. این محفل در دو بخش تدارک دیده شده است:
  • بررسی دیدگاه های "رهبر شهید"
  • تحلیل مهمترین مسایل روز افغانستان
زمان: یکشنبه 7 مارچ از ساعت 13 تا 17

مکان: Holiday Inn Hotel, High street, Brentford, London,
TW8 8JZ, Nearest Rail Station Brentford

شماره های تماس: 07732653474، 07703368000 ، 07882511237 ، 07961741285

مرکز مطالعات افغانستان

هیچ نظری موجود نیست: