۴.۱۲.۸۸

گردهمایی "افغانستان به کجا می رود"

در 22 حوت 1373 استاد عبدالعلی مزاری به دست گروه طالبان شهید شد و مقاومت غرب کابل بعد از سه و نیم سال پایمردی و فداکاری بی مانند پایان یافت. مزاری از غزنه تا بامیان، از بامیان تا بلخ بر شانه های سفید پوش بابا و هندوکوش تشییع گشت. در آن روزها، افغانستان از یکسو شاهد به قدرت رسیدن طالبان، قرون وسطایی ترین گروه زمان بود و از سوی دیگر شهادت مزاری فداکارترین و صادق ترین رهبر عدالتخواه تاریخش را نظاره می کرد. او که فریادگر عدالت بود و برای همه مردم کشورش حق برابر می خواست شهید شده بود. آنانی که به ستمگری خوی گرفته و به خون مظلوم ترین ها تشنه بودند برای تحکیم پایه های ستم و سیاهی در کشور روز به روز قدرتمندتر می شدند.
اینک پانزدهمین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری و یارانش را در حالی برگزار می نماییم که دموکراسی نوپای افغانستان بعد از هشت سال دشوار در مقطع حساس و پیچیده ای قرار گرفته است. روند کند و نامتوازن بازسازی، سرنوشت مبارزه با تروریسم، طرح آشتی ملی با گروه طالبان و مشارکت عادلانه تمام اقوام کشور در قدرت از موضوعاتی است که تامل و دقت اهل نظر و تمام نیروهای وفادار به دموکراسی و عدالت اجتماعی را می طلبد.
"مرکز مطالعات افغانستان" که جدیدا در لندن تاسیس شده است برای تجلیل از پانزدهمین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری و تمام شهدای راه عدالت و دموکراسی از افغانستانی های مقیم بریتانیا و نیز کلیه کسانی که علاقمند مسایل افغانستان می باشند دعوت به عمل می آورد تا در گردهمایی تحت عنوان "افغانستان به کجا می رود؟" حضور بهم رسانند.

مرکز مطالعات افغانستان

هیچ نظری موجود نیست: